Европски дан језика у Радинцу

ЈЕЗИЦИМА С ЉУБАВЉУ (TO LANGUAGES WITH LOVE)

Обележавање манифестације ЕВРОПСКИ ДАН ЈЕЗИКА

Да ли сте знали да је Русија земља коју запљускује дванаест мора, да се путовањем кроз транссибирску железницу пролази кроз десет временских зона и да тамо свака руска породица прави палачинке кад је празник Масленица којим се обележава долазак пролећа? Знате ли да је у Шпанији обичај да се у последњем минуту старе године, кад часовник откуцава поноћ, поједе дванаест зрна грожђа ради среће и успеха у новој години? Можете ли веровати да се француски краљ Луј Четрнаести окупао само двапут у животу и да се Ајфелова кула шири неколико центиметара у лето, а скупља на хладноћи?!

Све то и још много тога занимљивог о историји, култури и обичајима европских земаља могли су да сазнају ученици ОШ „Иво Андрић“ у четвртак, 26. септембра, када је наша школа програмом „Језицима с љубављу“ (Tolanguages with love)обележила манифестацију која се организује под покровитељством Савета Европе у 47 држава чланица.

Био је ово први пут да се у ОШ „Иво Андрић“ прославља Европски дан језика, а активност, која је у великој мери обогатила позна септембарска школска дешавања, омогућила је да се наша школа нађе и на мапи европских догађаја – као једина ове године из Смедерева.

Са циљем да се код ученика развије свест о значају учења страних језика, обогати знање о културама европских земаља, прошире сазнајни видици, поспеши међуетничка толеранција, а посебно да се подстакне ученичка самосталност у изради задатака и њихов истраживачки дух, на иницијативу Миљане Кравић, наставника Српског језика и књижевности, изложбу и пратећи програм припремили су ученици одељења 5-2, уз помоћ својих другова и другарица из других одељења петог, шестог и седмог разреда и наставника Бориса Јекнића, Хелене Калинче, Драгане Миленковић и Ружице Угљаревић.

Научили смо како се кажу чаробне речи „ВОЛИМ ТЕ“ на европским језицима, направили смо и разгранато дрво индоевропске породице језика која је најраспрострањенија на тлу Европе и одговорили смо на питање зашто треба учити стране језике.

Била је ово прилика да се подсетимо чувених европских књижевника, сликара, композитора и вајара, богатства експоната које крију музеји Лувр и Ермитраж, лондонског Биг-Бена, римског Колосеума и Кривог торња у Пизи, руског Кремља, Црвеног трга и шпанских корида. Обновили смо легендарне приче о Артуровом мачу из камена, грчким боговима и Робину Худу, сазнали мање познате занимљивости о француском императору Наполеону, Шерлоку Холмсу, руским бабушкама, грчком бузукију и сиртакију, шпанским тркама са биковима и фестивалу „Ла томатина“ на којем се људи гађају парадајзима. Подсетили смо се специјалитета из кухиња европских земаља, научних и спортских достигнућа европских народа.

Отварање изложбе плаката започето је представљањем на европским језицима, драмским скечом ,,Погоди из које европске земље долазим" и рецитацијама на страним језицима. Свим ученицима подељене су налепнице са лоогом европске манифестације, а језичко, историјско и културно шаренило Европе симболично је приказано и многобројним заставама европских земаља којима су ученици радосно махали шаљући осмехе целом свету.

Такође, направљено је, уз помоћ ученика седмог разреда, дрво индоевропске породице језика којим су наши ученици на креативан начин прилазали богатство језика највеће језичке породице на свету.

Овај догађај, који је, обогативши знања ученика, поспешио њихову мотивисаност и креативност, испраћен је са много позитивних реакција. Радост и одушевљење учесника у програму и других ученика и наставника обојила је Европски дан језика најлепшим бојама. Још једном је доказано да су радиначки ђаци у великој мери мотивисани за залагање у ванннаставним активностима – њихов ентузијазам и темељан приступ свим сегментима организације био је за сваку похвалу.

Зато већ смишљамо нове и занимљиве активности поводом Међународног дана матерњег језика и других значајних догађаја који су на европској и светској мапи збивања. Ми ћемо их у нашој драгој школи оплеменити сјајном забавом и дивним дружењима.

Подршка ученицима петог разреда кроз сарадњу учитеља и наставника

,,Ниједан прелазак ученика из разреда у разред није толико тежак и непредвидив као што је прелазак из четвртог у пети разред.“

Подстакнуто овим закључком, на иницијативу Тијане Тодоров, школског педагога, и Даниеле Јанковић Цветић, школског психолога, у среду, 4. септембра у школској библиотеци ОШ „Иво Андрић“ у Радинцу организован је састанак учитељица које су испратиле генерацију четвртака у нову етапу школовања, пети разред, са одељенским старешинама и предметним наставницима. Циљ састанка био је ближе упознавање наставника са карактеристикама ученика петог разреда и давање смерница за њихову што бољу адаптацију на почетак другог циклуса образовања основне школе. Састанку је присуствовала и Јасмина Бранковић, директорка школе.

Учитељице Весна Марић, Ленка Миловановић и Љиљана Светозаревић детаљно су представиле одељенским старешинама и другим наставницима своја дојучерашња одељења, физичке и психичке особине, навике, породичне околности сваког детета понаособ, посебно скрећући пажњу на ученике који су својим успешним радом и залагањем „покретачи“ у одељењу и на ученике којима је потребна додатна подршка у учењу и васпитању. Наставници су од учитељица, школског педагога и психолога добили низ конкретних и корисних информација које ће им у великој мери бити од значаја за утицање на даљи лични и социјални развој ученика.

Преласком на предметну наставу, дете мора да одговори на нове изазове на емоционалном, социјалном, сазнајном и физичком плану и прилагоди се новонасталим околностима. Одваја се од учитеља са којим је радило четири године и успоставља комуникацију са већим бројем наставника истовремено, при чему истовремено мора да се прилагоди већем оптерећењу због броја часова и предмета и обимнијим, другачије изложеним и организованим наставним садржајима.

Зато је оваква сарадња између психолога, педагога, наставника разредне и предметне наставе веома значајна у остваривању васпитне улоге школе и креирању атмосфере за учење и одрастање „по мери детета“.

69707271 117118856331166 1449061166113357824 o 69750517 117118879664497 3584102890857299968 o 

69755055 117119012997817 5711157728777338880 o69804080 117118989664486 8538303956911128576 o 

69830444 117119499664435 3087492564203339776 o  70412726 117118889664496 2653642743514923008 o

Пријем првака

Добро дошли у школу, драги прваци!

У петак, тридесетог сунчаног августовског преподнева поново смо са радошћу отворили врата наше школе и примили у своју велику породицу нову генерацију првака, устрепталих од узбуђења.

Свечани пријеми дојучерашњих предшколаца, данас већ малих ђака, организовани су у матичној школи и подручним школама, уз пригодан програм који су са много љубави и пажње припремили ученици четвртог разреда са својим учитељицама.       

Након обраћања Јасмине Бранковић, директорке школе, која је новим ученицима и њиховим родитељима пожелела добродошлицу, занимљивим драмским скечевима, песмом и игром показали смо нашим првацима да је школа сјајно место где се стичу нова сазнања, али и граде мостови пријатељства.

Након програма учитељице су прозивале прваке храбрећи их осмесима за велики нов почетак, а затим је дружење настављено у школским клупама

20190830 093020 20190830 093141 

20190830 095833 20190830 100005

20190830 100415  20190830 101128

Ускоро електронски уџбеници и дигиталне учионице у нашој школи

Уз увођење електронског дневника, који ће омогућити објективније и ефикасније вођење евиденције о образовно-васпитном раду ученика, у новој школској години ОШ „Иво Андрић“ у Радинцу постаје део пројекта „Дигитална учионица/дигитално компетентан наставник – увођење електронских уџбеника и дигиталних образовних материјала”. Пројекат су покренули Влада Републике Србије, Министарство просвете, науке и технолошког развоја и Завод за унапређивање васпитања и образовања са циљем да се допринесе развоју дигиталних компетенција наставника и посредно, дигиталних компетенција ученика. У фокусу је стицање знања и вештина потребних за интегрисање дигиталних образовних материјала и дигиталних уџбеника у процес наставе и учења.

Како би на успешан начин у настави применили актуелне реформе, учитељи и наставници наше школе похађали су дводневну обуку реализовану у информатичком кабинету ОШ „Иво Андрић“. Горица Матић, водитељка обуке, кроз мноштво презентација и практичан рад упознала је полазнике обуке са новинама у образовању. Неке од многобројних тема које су биле обухваћене обуком су: руковање рачунарском опремом; настава некад и сад; принципи конструктивизма – примена технологије у настави; функционалности система за управљање учењем у дигиталном окружењу; коришћење интернета на безбедан начин; савремени алати – LMS (Learning-Management-System).

У практичном делу обуке учитељи и наставници су приступали порталима дигиталних образовних-ресурса усвајајући технике њихових коришћења које ће им убудуће помоћи у осавремењивању наставног процеса и ефикаснијем, креативнијем и занимљивијем преношењу знања ученицима.

DIGITALNA UCIONICA OBUKA