Млађи радиначки основци обележили Дечју недељу 2020.

Под слоганом ,,Подељена срећа два пута је већа" Дечја недеља се ове године организовала од 5. до 11. октобра у знаку Године солидарности и сарадње коју је прогласила Влада Републике Србије, у циљу подизања свести о важности континуираног ангажовања на унапређењу солидарности и сарадње грађана.

НАЈАВА

У нашој школи вредне учитељице четвртог разреда су са својим ученицима осмислиле низ активности који је реализован у складу са актуелним мерама заштите, а затим позвале све ученике нижих разреда да се придруже и доприносу лепоти недеље у којој се обележавају права и потребе деце.

Уз спортске активности на школским теренима, прављење одељенских паноа о сарадњи и солидарности, писања пригодних порука, састава о другарима и цртања на основу стрипова, којима се код ученика развијају емпатија и племенитост као исправне особине, један дан ове недеље проведен је у шареноликости креда у боји којима су наши мали ђаци осликали школско двориште и улепшали октобарску хладну јесен дајући јој топле боје пријатељства и радости.

Сличице

НАШИ ТРЕЋАЦИ У ПОТРАЗИ ЗА СКРИВЕНИМ БЛАГОМ

Последње септембарске дане ученици одељења 3-2 провели су са својом учитељицом Виолетом Крстић у једној сјајној авантури – у потрази за скривеним средњовековним благом! На позив родитеља Марине Златановић, професорке Економско-трговинске школе, једног од аутора пројекта Научног клуба Смедерево, радиначки трећаци су имали прилику да буду прави мали научници, да схвате значај тимског рада и толеранције, да се друже са ученицима других смедеревских школа, ОШ „Јован Јовановић Змај“ и Економско-трговинске школе, али најпре – да доживе одушевљење откривањем митова и легенди смедеревског краја.

Кроз радионице „Тамо где историја станује, Нова средњовековна одела и Да ли смо пронашли благо деспота Ђурђа?“, одржане у Музеју и Тврђави у Смедереву, развијали су своју маштовитост и креативност ширећи своја знања из области историје, археологије и других сродних наука. Гледали су презентацију о владавини деспота Ђурђа Бранковића, били су узбуђени пред чудесним легендама о скривеном благу, учествовали у радионици прављења костима и трагању за средњовековним предметима, уживали су у средњовековним оделима враћајући се на трен у славно доба последње српске деспотовине.

На крају ове чудесне авантуре, у Научном клубу Смедерево на радионицама Микроскопија, Рацемизација аминокиселина, Мерење радиоизотопа и Лихенометрија, наши трећаци су микроскопом испитивали старост предмета, старост стена на основу величине лишајева, а упознали су се, на начин одлично прилагођен њиховом узрасту, и са основним знањима из хемије.

Пуни утисака о којима ће још дуго приповедати спознали су да је свет науке магичан и да је дивно откривати његове тајне!

Захвалност Марини Златановић на позиву за учешће у овом сјајном пројекту и похвале за сарадњу између школе и родитеља која доприноси квалитету образовања и васпитања ученика!

7 800x600

ЈОШ СЛИКА

Добро нам дошли, драги прваци!

 

            Последњег августовског дана наша школа је поново радосно отворила своја врата пожелевши добродошлицу новој генерацији првака.

            Овога пута, због мера заштите није била организована свечана приредба, изостали су загрљаји, али чак ни физичка дистанца ни маскице на лицу нису умањиле узбуђење и срећу наших дојучерашњих предшколаца у Радинцу, Раљи и Врбовцу.

            Прваци су се упознали са својим учитељицама које ће им наредне четири године обогатити знање и васпитавати их да буду добри школарци који граде мостове пријатељства, слоге и љубави.

            Иако због епидемије вируса своје школовање започињу у необичним околностима, верујемо да ће наши првачићи спознати лепоту школе, учења и дружења на најлепши начин.

            Добро нам дошли, прваци! Срећно вам било на почетку стазе дуге осам година!

СВЕ СЛИКЕ

 

 

14

19

 

Наши прваци – сјајни математичари!

Mislisa uspeh Radincana fotka

Ако се по јутру дан познаје, а школа по првацима, онда ће ОШ „Иво Андрић“ у Радинцу наредних година врвети од добрих математичара!

Још једна вест која нас је одушевила – 19 НАГРАДА И ПОХВАЛА на математичком такмичењу „Мислиша“ одржаном 12. марта, непосредно пре почетка наставе на даљину!

9 награда (1 друга награда, 8 трећих награда) и 10 похвала за наших осамнаест првака и једног другака!

Својим успесима наши малишани издвојили су се међу чак 54 500 учесника, ученика основних и средњих школа Србије који су се овог марта надметали у знању из математике! Доказали су да имају „кликер“ за математичке заврзламе и да за њих ова тешка наука није баук!

БРАВО, ДЕЧИЦЕ! БРАВО, УЧИТЕЉИЦЕ! ПОНОСНИ СМО НА ВАС!

Имена награђених и похваљених:

Одељење 1-1 (учитељица Весна Марић)

Илија Ристић – 2. награда (56 бодова)

Нина Николић – 3. награда (53 бода)

Виктор Костић – 3. награда (52 бода)

Вељко Костић – 3. награда (51 бод)

Урош Јаковљевић – похвала (49 бодова)

Давид Дајић – похвала (47 бодова)

Теодора Милановић – похвала (45 бодова)

Одељење 1-2 (учитељица Ленка Миловановић)

Немања Алексић – похвала (47 бодова)

Одељење 1-3 (учитељица Љиљана Светозаревић)

Хелена Цојић – 3. награда (52 бода)

Алекса Јовановић – 3. награда (52 бода)

Алекса Крстић – похвала (49 бодова)

Ђорђе Јовановић – похвала (48 бодова)

Вања Јовановић – похвала (46 бодова)

Марко Лазић – похвала (46 бодова)

Никола Петровић – похвала (45 бодова)

Одељење 1-4 (учитељица Миленија Миленковић):

Сара Перишић – 3. награда (52 бода)

Михајло Рајковић – 3. награда (52 бода)

Невена Симић – 3. награда (52 бода)

Одељење 2-3 (Виолета Крстић)

Страхиња Златковић – похвала (47 бодова)

Одељење 2-4 (Драгица Поповић)

Немања Миленковић - похвала

Свака част, мале мислише!

*******

„Мислиша“ је национално математичко такмичење ученика основних и средњих школа које организује од 2006. године Математичко друштво „Архимедес“ из Београда. Ово популарно такмичење, које сваке године окупља велики број ученика Србије, организује се у два нивоа – основни ниво и републичко финале (ове школске године републички ниво такмичења биће одложен због ванредних мера).

ПП учионица

Screenshot 20200421-092552

На самом почетку спровођења наставе на даљину, када су се учитељи и наставници ухватили у коштац са новим изазовима, и психолошко-педагошка служба наше школе одлучила је да им се, на свој начин, придружи. Већ првих дана, педагог Сандра Ивковић и психолог Даниела Јанковић Цветић, направиле су своју Гугл учионицу, како би помогле ученицима, њиховим родитељима и наставницима у овим необичним и тешким околностима. Тренутно је у нашој учионици 147 учесника.

На почетку смо објављивале брошуре, снимке и текстове о вирусу Корона, затим о томе како се изборити са осећањима која су нас све преплавила. Било је и пар савета за родитеље како да о пандемији разговарају са својом децом.

С обзиром на то да се налазимо у својеврсној кризној ситауацији, наш је посао да психолошки саветодавно делујемо на све учеснике школског живота, па смо понудиле своје услуге, а и поставиле презентације и текстове нашег министарства који говоре о помоћи у кризама.

Наставиле смо са темама о осећањима, смеху, срећи. Промовисале смо значај добре организације времена за учење и одмор. Говориле смо и о мотивацији за учење, као врло важној компоненти учења.

Још један важна тема нашла се у нашој Гугл учионици, а то је дигитално насиље. Подсетиле смо ученике шта је то и упозориле их да потраже помоћ ако се са тиме сусретну, уз упутство за избегавање недопустивог понашања на интернету и на могуће последице.

Ученике осмог разреда упутиле смо на Водич за избор занимања на интернету, у недостатку наших редовних тестирања и саветодавних разговора из области професионалне оријенатације. Постављено је и обавештење о пробном завршном испиту.

Са наставницима се консултујемо око рада ученика којима је потребна додатна подршка у учењу и понудиле смо сарадњу њиховим родитељима.

Почело је и пријављивање будућих ђака првака за упис у школу, тако да и нас две прихватамо пријаве и прослеђујемо их секретару школе.

Пошто претпоствљамо да ученици, поред бројних школских обавеза, имају и доста слободног времена, понудиле смо им разне садржаје и идеје за попуњавање истог (загонетке, ребусе, квизове, друштвене игре, препоруке за филмове и читање...)

21.марта 2020. реализована је анкета за ученике о њиховој спремности за учење на даљину. Учествовало је 86 ученика. Од тога, њих 75,6% је одговорило да је спремно за овакву наставу, 22,1% још увек није било сигурно и само 2,3% се није осећало спремним за онлајн наставу.

Након месец дана од увођења ванредног стања у Србији (15.4.), поновиле смо анкету са конкретнијим одговорима, на коју је одговорило 133 ученика, и добиле следеће резултате: - Одлично се сналазим, радим све и стално сам активан у учионицама – 52% ученика, - Добро је, сналазим се, углавном радим задатке и активан сам у учионицама – 33,8%, - Није лоше, сналазим се са понеким задацима, слабије сам активан у учионицама – 10,5%, Лоше, имам проблема са сналажењем, нисам активан у учионицама – 1,5% и добиле смо још три другачија одговора који чине 2,2% ученика. Наш закључак да су се ученици добро снашли и предлажемо им да само тако наставе, док је год потребно. У току је и анкетирање наставника, а о резултатима неком другом приликом.

Надамо се да смо оправдали поверење ученика, родитеља и наставника и да ћемо и даље наставити успешно да сарађујемо, само што нам је жеља да та сарадња буде уживо!

Психолог Даниела Јанковић Цветић